top of page
  • Writer's pictureLara Mrvelj

POGLED IZVANA

Proteklih nekoliko mjeseci provela sam na praksi u sunčanom uredu Agencije IMC. Upoznavala sam se s odnosima s javnostima i pratila njihove tragove u svakodnevnom životu, koji mnogima izvan te profesije i dalje predstavljaju svojevrstan misterij.


Ulazak u PR svijet nalikuje otkrivanju nove dimenzije - iako je posvuda oko nas, nismo svjesni njegove sveprisutnosti dok ne uronimo u njega. Onda ga prepoznajemo u gotovo svakoj televizijskoj izjavi, političkom potezu, članku i eventu. U svijetu u kojemu je pažnja najbitniji adut poslovanja, PR leži pod svakim našim korakom, kad se zagledamo u njega dovoljno dugo. No, što leži pod njime? Odgovor je - iznimno organizirana mreža kontakata, ideja i strategija. I mnogo, mnogo kave.


28 603 šalica kave navedenih među činjenicama na web stranici Agencije IMC to i dokazuje. Neke su ispijene u žurbi, neke kao ritual započinjanja radnog dana, a neke s klijentima i suradnicima. Ovdje nije riječ o pukom druženju, već o uspostavljanju i održavanju vrijednih poznanstava, kreiranju inovativnih ideja i dogovaranju posla. Susret koji se na prvu čini opušteno i svakodnevno, u stvarnosti je elaborirani proces razmjene poslovnih ponuda i zamisli.


Svaka okolnost i poznanstvo nudi priliku za networking, a sitna hrvatska scena relativno ograničava taj potencijal. Međutim, baratanje malim milijunom informacija i kontakata nužno je za uspješno poslovanje u odnosima s javnostima. Tako se manji broj mogućih veza, iz slabosti, može pretvoriti u snagu. Najbolji je primjer šefica IMC agencije, jednom opisana izjavom: “Spomeneš neko ime, Ankica mu zna datum rođenja, krvnu grupu i broj cipele”.


Osim “people skills” koji prožimaju svaku komponentu odnosa s javnostima, od PR stručnjaka se očekuje i svestranost. Informiranje o svakoj aktualnoj vijesti, razumijevanje implikacija pojedinog političkog poteza, praćenje popularne kulture, upućenost u specifičnosti različitih industrija… Lista ne staje. Svako je od tih područja međusobno isprepleteno, a tu povezanost nećemo moći prepoznati ako ih ne poznajemo u detalje.

Za uspješno i inovativno poslovanje nužno je obraćati pažnju. Aktualni događaji i “previranja ispod površine” često čuvaju prikrivene prilike. Uz “načuljene uši” i pozorno praćenje, može se prepoznati još neotkriven potencijal u sjenama trenutnih zbivanja. Možda neki vizual ili slučajni razgovor na putu do posla inspirira novi projekt ili razriješi izazov koji nam čuči u glavi već danima. Takvi trenuci nisu predvidivi, ali su svakako “previdivi” ako se ne obaziremo na svoju okolinu, a to je ono za što svaki PR stručnjak mora imati “šesto čulo”.


IMC agencija nudi usluge u više od 10 različitih područja, s čime dolazi i vrlo raznovrstan raspored rada koji traži čitavu lepezu vještina. Jednom klijentu treba pomoć u strateškoj komunikaciji, drugom analiza poslovanja, treći je u kriznoj situaciji, četvrti traži medijski trening, peti želi organizirati event, šesti ne zna kako izgraditi odnose s investitorima… Kako bi sav posao bio kvalitetno odrađen, ali i međusobno usklađen, potrebna je iznimna suradnja.


Komentiranje aktualnih događaja, razmjena mišljenja i ideja te neprestana komunikacija unutar tima pomažu nadahnuti i međusobno povezati. Citat u hodniku ureda, “In this office, we are real, (...) we have fun, (...), we are patient, we love” vjerno oslikava atmosferu u agenciji, koja je svakog radnog dana ispunjena razgovorom i muzikom. Kreativnost koju inspirira takvo okruženje osigurava da se svakom izazovu pristupi iz nekog novog kuta. A nakon dugog tjedna poslovnih sastanaka, mnoštva različitih poslova i kompleksnih projekata, u uredu čeka šampanjac. Prati ga zajednički ručak uz analizu proteklog tjedna te brainstorming niza ideja i rješenja za nadolazeći.


IMC agencija svojim vedrim, ali profesionalnim i odgovornim radom dokazuje da za izvrsno poslovanje nije nužno žrtvovati mala zadovoljstva. Uredski ručkovi, održavanje kontakata uz šalicu kave i zajedničke zdravice na kraju tjedna ovdje su za poticanje suradnje i kreativnosti u timu. A o produktivnosti ovakvog pristupa dovoljno govori više od 20 uspješnih i utjecajnih godina rada ove agencije.

320 views0 comments
bottom of page