top of page

10 KLJUČNIH RAZLOGA ZAŠTO SURADNJA S PR AGENCIJAMA NIJE LUKSUZ VEĆ NUŽNOST

Writer: Lucija ŠkrtićLucija Škrtić

Čak i ptice na grani znaju da je reputacija ključna za uspjeh svake organizacije, bez obzira radi li se o poslovnom subjektu, neprofitnoj udruzi ili javnoj instituciji. Međutim, organizacije često smatraju da im stručno upravljanje reputacijom nije potrebno jer su već „poznate“ ili su to „jednostavno gluposti“ i, kako neki vole reći, čisto „prodavanje magle“. I dok sve ide dobrim putem, zaboravlja se činjenica da je stvaranje i izgradnja povjerenja, te pozitivan dojam među klijentima, partnerima i javnošću, ključno za daljnji razvoj i postizanje zacrtanih ciljeva.


Važnost suradnje s PR agencijama često se zanemaruje sve dok se ne dogodi krizna situacija, a onda se spas traži upravo u savjetima onih s dugogodišnjim iskustvom u upravljanju (i preveniranju) krizama i odnosima s javnostima. Zašto ovakav pristup nije optimalan?


Prije svega, PR nije ograničen samo na kampanje ili situacije u kojima je potrebno "izvući iz pakla". Public Relations, iliti odnosi s javnostima, predstavljaju sveobuhvatan pristup izgradnji, održavanju i poboljšanju reputacije organizacije putem raznolikih komunikacijskih kanala i alata.


Kontinuirana suradnja s PR agencijama omogućuje organizaciji da svoje poruke usmjeri ciljanim publikama na najefikasniji način. PR stručnjaci iznimno dobro poznaju dinamiku medija i sposobnost stvaranja relevantnih priča, uz privlačenje pažnje željenih skupina. Upravo zato, čekanje da se situacija zakomplicira prije nego što se ostvari suradnja s PR agencijama može rezultirati gubitkom dragocjenog vremena i dovesti do nepopravljive štete za reputaciju organizacije. Suradnja s PR agencijom (od početka) omogućuje organizaciji da sustavno gradi i održava svoju reputaciju te efikasno komunicira s ciljanom publikom, što može spriječiti potencijalne krizne situacije ili maksimalno ublažiti njihove negativne posljedice.


Kroz duboko poznavanje kompanije i neprestani rad na izgradnji i održavanju reputacije, PR stručnjaci pomažu organizaciji da se izdvoji u moru konkurencije i (p)ostane prepoznatljiva po svojim vrijednostima, inovacijama i pozitivnom doprinosu zajednici. Dakle, PR stručnjaci igraju vrlo važnu ulogu u izgradnji i očuvanju uspjeha i dugoročne održivosti organizacije u svijetlu stvaranja i održavanja pozitivnog dojma.


Da bismo stavili sve navedeno u perspektivu, donosimo 10 ključnih razloga zašto suradnja s PR agencijama, kroz njihov širok spektar usluga, donosi razne koristi tvrtkama:

1.       PR agencije ne samo da pružaju komunikacijsko savjetovanje, uz izrade raznih komunikacijskih strategija i planova koje odgovaraju postavljenim ciljevima, već i aktivno doprinose unapređenju odnosa s ključnim javnostima, pretvarajući prilike u djela.

2.       Kroz medijske kontakte i druge kanale komunikacije, PR agencije povećavaju vidljivost tvrtke na najbolji mogući način.

3.       U slučaju kriznih situacija, PR stručnjaci mogu zaštititi reputaciju tvrtke, a osim reagiranja u trenucima krize, PR agencije razvijaju kontinuirane strategije za upravljanje rizicima i ugledom, osiguravajući spremnost za potencijalno suočavanje s izazovima.

4.       Kroz strateško i kreativno vođenje, PR agencije pomažu klijentima u uočavanju prilika, rješavanju izazova te izgradnji i održavanju dugoročnih odnosa sa svim relevantnim dionicima

5.       PR agencije sudjeluju i u unapređenju internih komunikacija, a učinkovita interna komunikacija ključna je  za motiviranje i angažiranost zaposlenika, što rezultira većom uspješnošću tvrtke.

6.       PR agencije vode klijente kroz razne procese promjena kako bi kompanije bile dugoročno spremne na dinamična tržišta ili interne procese promjena, pružajući stručno vođenje i podršku u identificiranju, planiranju i provedbi strategija prilagođenih novim izazovima i zahtjevima tržišta, te osiguravajući kontinuiranu prilagodljivost i inovativnost kako bi se održala konkurentna prednost.

7.       Kroz istraživanja i analize, PR agencije mogu pomoći tvrtki pri razumijevanju potreba i želja ciljnih skupina, uz prilagodbu poruka i kampanja za postizanje efikasnije komunikacije.

8.       PR agencije pružaju podršku i u upravljanju društvenim medijima, kreirajući strategije i taktike za povećanje angažmana publike, izgradnju brenda i ostvarivanje poslovnih ciljeva putem različitih platformi i sadržaja

9.       Kroz event menadžment, PR agencije stvaraju nezaboravna iskustva i pozitivne dojmove bez obzira radi li se o organizaciji događaja, konferencija ili promocija, što rezultira povećanom vidljivošću i utjecajem tvrtke.

10.   Edukacija kroz medijske treninge i treninge javnog nastupa omogućava klijentima da postanu vještiji komunikatori, samouvjereniji u javnom izlaganju te da bolje predstavljaju sebe i tvrtku ili organizaciju u medijima i javnosti.


Imati PR agenciju dugoročno na svojoj strani donosi kontinuiranu podršku u suočavanju s izazovima, uočavanju prilika i prilagodbi promjenjivim tržišnim uvjetima. Iako se možda na prvi pogled čini kao dodatni trošak ili "prodavanje magle", ulaganje u PR agenciju nije luksuz, već nužnost uz dugoročnu isplativost u svakom pogledu jer omogućuje organizaciji efikasno upravljanje reputacijom, postizanje uspjeha na tržištu te izgradnju trajnih odnosa s ciljnim javnostima, što postaje ključno u procesu rasta i razvoja, kao i cjelokupnog životnog vijeka organizacije.


“It takes 20 years to build a reputation and five minutes to ruin it. If you think about that, you'll do things differently.” – Warren Buffet

Comments


© 2021 Agencija IMC

Sva prava pridržana.

EU_amblem-removebg-preview.png
ESIF_FI_logo_korisnik-removebg-preview.png
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube
  • TikTok
bottom of page