top of page
  • Writer's pictureNataša Cesarec Salopek

ZAŠTO JE U SVIJETU DVOSTRUKE STVARNOSTI ULAGANJE U KOMUNIKACIJSKE VJEŠTINE IMPERATIV?

Svi ćemo se složiti da svatko od nas prilično mnogo vremena svakodnevno provede brinući o svom izgledu.


Potvrđuju to i nalazi studije objavljene u časopisu Evolution and Human Behavior koja je uključivala više od 90.000 sudionika iz 93 zemlje svijeta, a koji otkrivaju da ljudi diljem svijeta provedu u prosjeku četiri sata dnevno brinući o svom izgledu. Ove brojke odnose se na oba spola podjednako, dok stariji ljudi brinu o svom izgledu u jednakoj mjeri kao i oni mlađi. A brigu o osobnom izgledu u današnje vrijeme dodatno potiču i društvene mreže jer, kako navodi istraživački tim, aktivni korisnici društvenih medija, posebice oni koji teže nerealnim standardima ljepote i zabrinuti su kada njihove slike dobiju manje lajkova, ulažu više vremena u poboljšanje svog izgleda od onih koji provode manje ili nimalo vremena na društvenim mrežama.


Ljudi nas obično procjenjuju na temelju našeg izgleda, dakle naše odjeće i obuće, urednosti ili neurednosti te načina na koji smo „sređeni“, no jednako tako i temeljem našeg govora, držanja i izraza lica, kojeg mnogo puta nismo ni svjesni. A ovo pravilo vrijedi i u realnosti i na društvenim mrežama i webu pa u današnjem univerzumu „dvostruke stvarnosti“ o svemu tome itekako treba voditi računa.


U svijetu profesionalnog (kao i svakog drugog) networkinga prvi dojam dugo, a ponekad i zauvijek ostaje prvi, dok vanjski izgled i način komunikacije zajedno igraju presudnu ulogu u samo nekoliko sekundi prvog susreta. Prema istraživanju Sveučilišta Princeton, ljudi formiraju prvi dojam o nepoznatoj osobi u samo 100 milisekundi, kombinirajući u svojim perceptivnim vijugama vizualne i neverbalne inpute dobivene kroz ostvarenu interakciju. No, unatoč tome što se prvi dojam formira sve brže (prije nekoliko godina istraživači su tvrdili da se kod odraslih formira u 30 sekundi, kod djece u 10 sekundi) i ovisan je o našem iskustvu, predrasudama i kontekstu susreta, on nije nepovratan jer ljudska vrsta, temeljem daljnjih informacija i interakcija, ima mogućnost svjesno revidirati svoje mišljenje i mijenjati ga.


I upravo tu se nalazi velik prostor u kojem svatko od nas treba biti glavni glumac, prostor stalnog unapređenja komunikacijskih vještina i izgradnje dubljih i trajnijih interpersonalnih odnosa, a time i osobnog napretka u osobnom i poslovnom životu!


Krenimo redom!


U svijetu „dvostruke stvarnosti“ prethodni dojmovi su NOVI prvi dojmovi


Vrlo često danas, prije nego nekog upoznamo, o toj osobi imamo prilike doznati određene  informacije putem online kanala – web platformi, društvenih mreža, grupa. Pretražujemo Google, Facebook, LinkedIn, X, Instagram ili sve češće i Tik Tok…Stvaramo neki naš „pred dojam“ prije stvarnog susreta, već podsvjesno naoružani našim mišljenjem. I ako nečije fotografije koje nailazimo izgledaju samouvjereno i simpatično, a informacije su profesionalne i vezane uz struku, npr. na LinkedInu, vjerojatno je da ćemo tu osobu doživljavati kao ugodnog i kompetentnog suradnika, osobu s kojom se rado susrećemo i u stvarnom svijetu. U komunikaciju ćemo krenuti s pozitivom, a što je svakako dobar prvi korak.


Važno je upravljati digitalnim dojmom


Upravo  zato, kao što brinemo  za vanjski izgled svog bića, trebamo brinuti i za digitalni dojam kojeg našim djelovanjem ostavljamo u virtualnom prostranstvu različitih algoritama. Kad se radi o nama osobno, ali jednako tako i o kompanijama u kojima radimo jer, ne zaboravimo, sve je dostupno u samo nekoliko klikova mišem! A društveni mediji i web stranice su kao „rukovanje“ prilikom prvog susreta!

Dojam na Instagramu primjerice, prema posljednjim istraživanjima, stječe se u samo 3 sekunde u kojima se donosi odluka o praćenju profila. Većina mlađih generacija (86 % generacije Z i 79 % milenijalaca) „pogleda“ ljude prije nego što ih osobno sretne. Starije generacije također čine isto, iako u manjoj mjeri – 65 % generacije X i 44 % djece boom generacije.


I zato prilikom razmišljanja o „prvom dojmu“ danas moramo razmišljati o:


  • vanjskom izgledu

  • digitalnom „potpisu“ te svakako o

  • našim komunikacijskim vještinama koje se ogledaju u pisanom, ali i usmenom izričaju svakog od nas ili pak naše kompanije.


Brod ne može ploviti bez kapetana, zar ne, a jednako tako ne može se graditi ni željena percepcija 


Važno je u svakom trenutku preuzeti potpunu kontrolom nad iskustvom koje „gledatelji“ stječu pregledavajući društvene platforme i/ili web stranice, važno je znati upravljati osobnom i poslovnom komunikacijom u stvarnom i digitalnom okružju. Čak i kod priključenja u ZOOM ili Teams pozive, vaša slika, način na koji je napisano ime, okružje, baš kao i kako i što kažete, govore o vama.


Važno je svakodnevno ulagati u komunikacijske vještine


Nakon više od 220 održanih medijskih treninga i treninga javnog nastupa znam da sve ovo itekako ima smisla. I da prostora za napredak uvijek ima jer doista uvijek može bolje. A to se onda ogleda u otvaranju novih prilika, rastu prihoda, dodatnoj prepoznatljivosti i stvaranju dugoročne osobne ili korporativne konkurentske prednosti.


Područje komunikacija i unapređenja komunikacijskih vještina danas u svijetu „dvostruke stvarnosti“ dobiva na dodatnom značenju jer od svakog od nas traži uključivanje, ulaganje u same vještine, ali i poznavanje konteksta i različitih algoritama. Ono što vidimo i što drugi vide više nije ograničeno na osobni kontakt i zato naše klijente s veseljem svakodnevno savjetujemo kako da „ukupni dojam“, bez obzira na kanal komunikacije, bude sukladan očekivanjima i strateški promišljen. 

49 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page