Svi volimo one dane kada sve ide po planu. Kava na stolu, mailovi pod kontrolom, a problemi tamo negdje daleko. I onda najednom... BUM! Započela je kriza.
Srce ubrzano lupa, u panici se traže rješenja uz popratno razmišljanje tko nam može pomoći? Prije nego što počnemo spašavati što se spasiti da, stanimo na trenutak i definirajmo što je zapravo kriza.
Kriza predstavlja događaj određene vjerojatnosti izbivanja te se može definirati kao događaj koji ima potencijalno negativni utjecaj na organizaciju, njene javnosti, industriju, proizvode/usluge i brand. Ometa uobičajen rad i napredak organizacije te potencijalno ugrožava njen daljnji napredak. Najveći izazov krize je njezina nepredvidivost. Većina kriza zatekne organizacije nespremne, no dobra vijest je da se krizama može upravljati. Upravo zato postoji krizni menadžment i krizna komunikacija kao ključni alati za očuvanje reputacije i stabilnosti u izazovnim trenucima.
Krizna komunikacija
Krizno komuniciranje nije samo pitanje što reći, već kako, kada i kojim kanalom to reći. U slučaju da organizacija nije pripremljena, u jednom trenutku može se narušiti dobra reputacija organizacije. Cilj svake organizacije pogođene izvanrednom situacijom je da iz takve situacije izađe stabilna sa što manje mogućih posljedica. Da bi organizacija u tome uspjela, potrebno je posvetiti posebnu pažnju komuniciranju u krizi jer kriza zahtijeva brzu, pravovremenu, točnu i detaljnu komunikaciju.
Kako se pripremiti za kriznu situaciju?
Iako možda cijela situacija djeluje zastrašujuće, dobra vijest je da se na krizne situacije možemo pripremiti, no treba imati na umu da upravljanje krizom više ne predstavlja djelovanje isključivo u trenutku krize. Upravljanje rizicima i ugledom postala je full-time potreba. Kada je organizacija svjesna da su krize neizbježan dio poslovanja, priprema postaje ključna strategija za očuvanje reputacije i povjerenja javnosti.
Krizni menadžment igra ključnu ulogu u pravovremenom prepoznavanju potencijalnih kriza, učinkovitom rješavanju onih koje su već nastupile te učenju iz iskustava prebrođenih situacija. Međutim, jedan od najvažnijih aspekata kriznog menadžmenta je krizna komunikacija, koja osigurava jasno, pravovremeno i ciljano prenošenje poruka do svih javnosti. Kvalitetna krizna komunikacija gradi povjerenje, štiti ugled te postavlja temelje za brži oporavak nakon krize.
PR agencija kao pouzdan partner u krizi
Kao stručnjaci za odnose s javnošću strateški smo partner našim klijentima i u kriznim situacijama. Svakoj krizi pristupamo individualno – često već i prije nego što se dogodi prepoznajući potencijalne izazove kroz detaljnu analizu rizika i slabih točaka organizacija. Kreiramo i prilagođene krizne priručnike s jasnim smjernicama i planovima za pojedine situacije te provodimo simulacije kriznih situacija kako bismo osigurali brze i koordinirane reakcije u svakom trenutku jer pripremljenost danas više nije opcija, već nužnost.
S dobrom pripremom, kriza prestaje biti prijetnja i postaje izazov koji možemo uspješno savladati. Dugoročno, upravo način na koji organizacija reagira u kriznim trenucima može biti ono što će definirati njen odnos s javnošću i ključnim dionicima. Krizni trenuci su teški, ali oni također mogu biti prilika za učenje, unaprjeđenje internih procesa i izgradnju čvršćih temelja za budućnost. Prava priprema i strateško djelovanje ne samo da minimiziraju štetu, već i osiguravaju da organizacija iz krize izađe otpornija i spremnija za buduće izazove.

Kommentare