Autentičnost u poslovanju nije samo marketinški trik, već temelj povjerenja između brenda i potrošača, koji posebno cijeni Generacija Z.
U osobnom životu riječ autentičnost koristimo kako bi opisali ljude koji su iskreni i dosljedni sebi, dok se u poslovnom svijetu koristi kao marketinški alat za izgradnju povjerenja. No, što uopće znači biti autentičan? Je li to potpuna iskrenost? Dosljednost? Ili samo percepcija koju drugi imaju o nama ili nekom proizvodu? Autentičnost se vrlo često i lako instrumentalizira te nam postaje sve teže razlučiti što je zaista iskreno, a što dobro uvježban nastup.
Autentičnost je ključna u poslovnoj komunikaciji
Autentičnost se u profesionalnoj komunikaciji često definira kao usklađenost između onoga što organizacija govori i onoga što stvarno jest. U osnovi, to znači da se korporativna vrijednost ne treba samo deklarirati, ona se mora i živjeti. Istraživanja koja se već duže vrijeme provode na temu autentičnosti govore u prilog ovoj tezi - prema podacima Edelman Trust Barometra, čak 81 % potrošača izjavilo je kako očekuju da brendovi ne samo pričaju o svojim ciljevima, već i djeluju u skladu s njima. Vrlo slično, istraživanje Stackla pokazalo je da čak 86 % potrošača smatra autentičnost ključnom pri odlučivanju o tome kojim će brandovima ukazati povjerenje.
Posebno se ističe preferencija mlađih generacija, poput milenijalaca i pripadnika Generacije Z, koji traže transparentne, etički odgovorne i društveno angažirane brendove – čak 68 % potrošača iz ove demografske skupine preferira brendove koji otvoreno komuniciraju svoje vrijednosti, čak i ako povremeno griješe.
Greenwashing i iskorištavanje pojma „autentičnosti“
Unatoč prednostima, poslovna autentičnost ponekad može postati problematična i upitna. Pojam koji bi trebao označavati iskrenost nerijetko se koristi kao alat za manipulaciju. Primjerice, fenomen poznat kao „greenwashing“ predstavlja situaciju u kojoj organizacije preuveličavaju svoje ekološke napore kako bi izgledale odgovornije nego što uistinu jesu. Također, organizacije koje promoviraju inkluzivnost, ali pri tome ne ulažu u stvarne promjene svojih politika, često se suočavaju s optužbama za simboličko djelovanje ili „tokenizam“.
Potrošači su sve svjesniji takvih praksi i postaju kritičniji prema brendovima koji koriste autentičnost kao alat za prividnu vjerodostojnost. S druge strane, brendovi koji autentičnost integriraju u svoje temeljne vrijednosti često uspijevaju zadržati povjerenje publike čak i u kriznim situacijama. Njihova publika razumije da je greška autentična i rezultat ljudskog djelovanja, a ne manipulacije.
Put do vašeg autentičnog brenda
Unatoč mnogim raspravama, autentičnost ostaje ključan element uspješne komunikacije, ali njezina vrijednost ovisi o načinu na koji se koristi. Ako se autentičnost koristi isključivo kao alat za postizanje komercijalnih ciljeva, izgubit će svoj smisao, a organizacija povjerenje publike što će prouzrokovati nenadoknadive štete. Međutim, kada proizlazi iz stvarnih vrijednosti i dosljednog djelovanja organizacije, autentičnost postaje temelj povjerenja i lojalnosti.
U tom kontekstu stručnjaci za odnose s javnostima i agencije osposobljene za upravljanje komunikacijskim strategijama igraju ključnu ulogu. Mi pomažemo organizacijama da precizno definiraju svoje vrijednosti te interno i eksterno izgrade i komuniciraju autentičnu sliku koja nije samo privid, već istinska refleksija onoga što jesu. Kroz strateško planiranje, praćenje komunikacijskih trendova i razumijevanje potreba publike, kao profesionalci u ovom području omogućavamo brendovima da ostvare svoje ciljeve dok istovremeno ostaju dosljedni, vjerodostojni i – autentični.

Comments